Scarlet

Scarlet

måndag 2 februari 2015

Den finaste Pärlan i hela världen

Jag köpte en bil förra veckan.
En gråmetallic, jättefin, det är min Pärla!
Min alldeles egen pärla.. eller tja, 20% är helt min iaf, som jag sa till bilhandlaren.
Avbetalning.
Men den är MIN!
Fick registreringsbeviset hem i brevlådan idag.
Min.

Jag har planerat att köpa en bil i slutet av januari eller början av februari i ett års tid, när jag visste att jag förmodligen kommer vara tillsvidareanställd just då. Så jag har letat och letat efter den perfekta bilen.
Varit inställd på tre olika modeller - Kia, Toyota och Hyundai.
Sen stod det mellan Toyota och Kia.
Och sen blev det en Kia.
Dock inte den modell jag var ute efter från start, utan det blev den minsta, en liten Picanto, en underbart fin Picanto. Den ligger i den prisklass jag har råd med just nu och den drar väldigt lite pengar; 0,5 liter per mil, billig i skatt. Och den är så FIN!
Så nu är jag stolt bilägare till min tredje bil.

Denna gång en årsmodell 2009 (jag har tidigare haft en 90 och 95, så bara årsmodellen är ett rejält hack uppåt.) Och den är som NY! Jag har hittills inte sett en enda repa på den och den har bara gått 2200 mil, med en ägare innan om man räknar bort bilhandlaren. Så väldigt fin!

Jag var påväg att hyra ett garage nu i samma hus som jag bor i.
Men det var visst för dyrt och jag får ta en sak i taget.
Först bil.
Sen byta tjänst till högre lön och få bort busskortet.

Sen kan jag fundera på garage igen.
Ja.

Min fina Pärla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar