Scarlet

Scarlet

söndag 8 februari 2015

Förbättring

Jag börjar vänja mig lite mer med min tjänst på jobbet, den tjänsten som innebär att jag får vara lite överallt med jämna och ojämna mellanrum.

Det har inneburit att jag inte har någon fast hemmahamn där jag kan komma in i jobbet tryggt och säkert och finner min plats, där jag kan allt efter någon eller två veckor - så som jag brukar ha det. Jag brukar vara vilsen i några dagar sen kommer jag igen och kan allt.
Men inte nu.

Jag är så väldigt van vid att vara den som alla ställer frågor till för hon har mest koll.
Nu får jag visserligen frågor men jag har noll koll.

Men iaf, jag börjar vänja mig vid det. Jag har fortfarande inte varit på ett och samma ställe ens i 7 dagar totalt, så det vore ju konstigt om jag hade lärt mig saker från grunden och kunnat allt nu.
För nej, det kan jag inte. Så det hela blir ju genast svårare då vanan är att kunna och jag har ett visst kontrollbehov och det blir jobbigt att inte kunna.
Men iaf, jag har börjat vänja mig, det har blivit enklare nu, jag känner inte för att klaga lika mycket längre.
För jag antar att jag har kommit in i det mer, jag börjar lära mig alla ställen liiitegrann.
Och nu har jag bestämt mig för att nå det där att jag blir expert ÖVERALLT, att jag ska kunna ALLT.
För nej, det är inte omöjligt, absolut inte. Jag är ju duktig. Jävligt duktig!
Det tar bara lite (väldigt mycket) längre tid. Och fördelen som jag nu kan se (utan att låtsas, som jag gjorde i början) var att jag faktiskt får känna på hela arbetsplatsen och inte bara ETT ställe.
Jag lär känna både folk och de andra folket.
Jag blir tjenis penis med alla och inte bara de närmsta.
Och jag vet var jag kommer vilja vara allra helst i slutändan.
Just nu har jag faktiskt ett favoritställe, men jag säger det inte riktigt högt än då det inte är min hemmahamn.

Så nu är mitt mål att bli bäst, jag ska bli "åh vad skönt att det är du som kommer, du har ju sån koll!"-tjejen.

Japp.

Sen att pendlingen är åt helvete, det får jag leva med lite till.
(Men det gjorde det hela lite lättare efter att ha sovit i min systers lägenhet i två nätter som inte har någon tv och jag hade ingenting att göra så jag gick och la mig rätt tidigt och bara saknade min lägenhet och sa att jag fan hellre pendlar än sover över i Gbg där det bara är tråkigt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar