Scarlet

Scarlet

tisdag 20 januari 2015

Tumult

Det där med att skriva har alltid varit min grej, men jag kastas fram och tillbaka i den där tumultartade tanken att jag kanske inte borde skriva.
Att jag inte borde skriva allt.
Att jag inte borde skriva alls?

Jag fick höra en gång att det är betydligt mer naket att blotta sin själ än att blotta sin kropp.
På den tiden höll jag inte med, jag tyckte jag hade mindre att "skämmas för" än vad hon hade som visade sin nakna kropp.
Nu?
Jag har visat min nakna kropp och jag skäms inte.
Men jag blottar fortfarande hellre min själ än att blotta min kropp.

Scarlet ja.
Jag är röd, kallar mig ofta för röd.
Funderade på fågeln fenix, att resa sig ur askan.
Det är lite jag.

Jag tror jag ska ta bladet från munnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar